[2024] Most Important eCommerce Metrics You Should Measure To Grow Online Business

Als het gaat om het nemen van de juiste beslissingen voor de groei van uw online winkels en het omhoogschieten van uw omzet, eCommerce-statistieken zijn cruciaal. Het bijhouden van de verschillende bedrijfsstatistieken zal niet alleen: je redden van mislukkingen maar helpen u ook om uw bedrijf naar de ultieme hoogten van succes te brengen.

eCommerce metrics

Het is echter vaak heel gemakkelijk om te verdwalen tussen de honderden bedrijfsstatistieken en analyses. Ongeacht of u nieuw bent in de eCommerce-wereld of al een tijdje deel uitmaakt van online bedrijven, deze cijfers en waarden kunnen u overweldigen en verwarren. 

Om u te helpen het concept van belangrijke bedrijfsstatistieken te begrijpen en een positieve langetermijnimpact op uw online bedrijf te hebben, hebben we een lijst gemaakt van de belangrijkste eCommerce-statistieken. U kunt uw verkoop moeiteloos omhoogschieten door deze analyses bij te houden en te optimaliseren. 

Maar voordat we in de lijst kunnen komen, moet u begrijpen wat eCommerce-statistieken zijn en waarom ze zo waardevol zijn voor de groei van uw bedrijf. Geïnteresseerd om meer te leren? Lees dan verder! 

Wat zijn eCommerce-statistieken en waarom zijn ze essentieel voor uw bedrijf? 

Ieder kwantificeerbare, consistent gedefinieerde meting van de prestaties van een online bedrijfswebsite staat bekend als: eCommerce-statistieken. Deze statistieken kunnen van velerlei aard zijn en helpen u bij het onderzoeken en ontwikkelen van verschillende onderdelen van uw bedrijf. 

Succesvolle online bedrijven houden altijd de statistieken van hun website in de gaten om observeren gebruikersbetrokkenheid en interacties. eCommerce-statistieken kunnen laten zien op welk product of gedeelte u onmiddellijk actie moet ondernemen, van plan bent om in de toekomst te verbeteren of zelfs helemaal uit uw winkel moet worden verwijderd. Ze kunnen niet alleen helpen dreigende verliezen te voorspellen, maar ze ook voorkomen. Het beheren van een succesvolle online winkel vereist het vermogen om deze statistieken voor eCommerce te verzamelen, analyseren en verbeteren.

Bepaal welke statistieken van belang zijn voor uw e-commercebedrijf 

U vraagt zich vast af hoe u weet welke bedrijfsstatistieken u moet bijhouden als er zoveel zijn. Het goede nieuws is dat er slechts een handvol eCommerce-statistieken zijn die essentieel zijn voor de groei van uw bedrijf of die rechtstreeks de staat van uw bedrijf weergeven. Stel uzelf de volgende vragen om erachter te komen welke eCommerce-indicatoren het belangrijkst zijn voor uw bedrijf:

🎯 In hoeverre wordt uw online bedrijfswinkel beïnvloed als bepaalde statistieken worden gewijzigd? Stel dat er kansen zijn dat wijzigingen in een specifieke statistiek, zoals uw websiteverkeer, een aanzienlijke invloed hebben op uw bedrijf. In dat geval is het waarschijnlijk een belangrijke statistiek voor uw online winkel. 

🎯 Zal het verbeteren van of werken aan een specifieke statistiek uw bedrijf dichter bij het bereiken van zijn doelen brengen? Bepaal of verbeteringen in bepaalde statistieken uw online bedrijfswebsite succesvoller en aantrekkelijker voor uw klanten zullen maken. Als dat zo is, dan is het een cruciale maatstaf voor uw bedrijf. 

🎯 Zie je veranderingen in andere statistieken als je een bepaalde verbetert?  Je moet overwegen onderling verbonden statistieken en bepalen welke de andere verbetert of negatief beïnvloedt. 

Wij denken dat u een goed begrip heeft van: eCommerce-statistieken dus laten we er nu in duiken en een kijkje nemen in de belangrijkste eCommerce-statistieken die u moet meten om uw online bedrijf te laten groeien. 

Top eCommerce-statistieken die u moet volgen en optimaliseren om de verkoop omhoog te schieten 

De meeste succesvolle bedrijven over de hele wereld hebben de gewoonte om eCommerce-statistieken bij te houden en grondig te inspecteren. We hebben een lijst gemaakt van de belangrijkste eCommerce-statistieken je moet bijhouden om je te helpen. Om uw verkoop aanzienlijk te stimuleren, moet u deze statistieken en KPI's altijd bij u hebben. 

1) Verkoopconversiepercentages 

De belangrijkste eCommerce-statistiek die u moet volgen, ongeacht hoe groot of klein uw site is, is uw bedrijf Verkoopconversieratio. Het is een percentage dat het aantal van uw sitebezoekers die hun aankoop voltooien en worden betalende klanten voor uw bedrijf. Elk bedrijf moet bestuderen hoeveel verkeer converteert en winst oplevert. 

👉 Houd uw conversieratio's bij

Om de conversieratio van uw bedrijf te berekenen, moet u de: percentage gebruikers dat koopt jouw producten.  

[2024] Most Important eCommerce Metrics You Should Measure To Grow Online Business

Dus als u in totaal 100 websitebezoekers heeft en ongeveer 50 van hen kopen een product van uw bedrijf, dan zou de conversieratio van uw site 50% zijn.

Hier, 

Totale bezoeker = 100 

Aantal conversies = 50 

Dus conversieratio = (50/100) * 100%  = 50%

 De beste manier om de conversieratio bij te houden, is door gebruik te maken van Google Analytics en stel een doel op. Om te begrijpen hoe u uw Google Analytics-doel instelt, raden we u aan 'Verbeterde e-commercegegevens analyseren' een lezing.

eCommerce metrics

👉 Verbeter uw verkoopconversieratio 

U kunt uw conversiepercentages snel verhogen door uw site aantrekkelijker en interactiever te maken. Je kunt ook opnemen social proof marketing en FOMO-marketing met WordPress-plug-ins zoals ReviewX en Kennisgeving X om geloofwaardigheid aan uw site toe te voegen en uw klanten te overtuigen om een aankoop te doen. 

2) Groeipercentages voor websiteverkeer

Het is belangrijk om bij te houden hoeveel gebruikers uw WooCommerce-site regelmatig bezoeken. Zodra u uw eCommerce-conversiepercentages heeft begrepen en de juiste stappen heeft genomen om deze statistieken te optimaliseren, moet u zich concentreren op uw: website verkeer

U moet weten waar uw sitebezoekers vandaan komen - of het nu uw advertenties, e-mailmarketing, socialemediamarketing of een andere strategie zijn die u gebruikt. Door uw siteverkeer te analyseren, kunt u de inkomsten berekenen die u uit verschillende verkeersbronnen haalt en kunt u investeringen in de juiste sectoren.

Om specifieker te zijn, kunnen enkele van uw verkeersbronnen zijn: 

🎯 Uw websiteverkeer: Blijf op de hoogte van de aantal bezoeken per gebruiker naar uw website gedurende specifieke perioden. 

🎯 Uw sociale mediaplatforms: deel elke nieuwe blogpost en elk nieuw product op Twitter, LinkedIn, Facebook, Google en Pinterest, evenals op andere sociale-mediaplatforms om potentiële aankopen te stimuleren. 

🎯 Blogberichten op uw site: schrijf boeiende inhoud voor uw blogberichten. Blogs die een reeks on-page SEO-tactieken gebruiken, kunnen u helpen hoger te scoren in zoekmachines en meer bezoekers naar uw website te trekken. Lees onze blog over hoe u verbeter de gebruikerservaring op uw WordPress-blog meer leren.  

🎯 Google of andere zoekmachines: Neem maatregelen om uw SEO-ranking in zoekmachines te verbeteren. Het is belangrijk dat uw website of blogberichten op de eerste zoekpagina verschijnen, omdat de meeste gebruikers niet verder dan de eerste pagina klikken. 

👉 Analyseer uw siteverkeer

eCommerce metrics

Met de hulp van Google Analytics, kunt u uw websiteverkeer op verschillende manieren analyseren en volgen, met verschillende analyses en tarieven. 

📊 Bouncepercentage: 

Het bouncepercentage is een percentage dat wordt gebruikt om een analyse van het websiteverkeer uit te voeren. Het vertegenwoordigt het percentage sitebezoekers dat uw online winkel verlaat (of stuitert) zonder enige actie te ondernemen. U kunt het bouncepercentage van uw WooCommerce-winkel meten met Google Analytics, wiskundige vergelijkingen, enz. Hoe lager uw bouncepercentages, hoe beter het is voor uw website. 

📊 Gemiddelde tijd op pagina:  

Dit is een belangrijke statistiek die wordt gebruikt om de gemiddelde hoeveelheid tijd te bepalen die wordt besteed aan een enkele webpagina door alle gebruikers van de website. Deze statistiek houdt geen rekening met exit-pagina's en bounces.

📊 Paginawaarde: 

De gemiddelde waarde van een pagina die een gebruiker heeft bezocht voordat hij op de doelpagina belandde of een e-commercetransactie voltooit, wordt aangeduid als: Paginawaarde.

eCommerce metrics

👉 Verhoog uw websiteverkeer 

De meest effectieve manieren voor de beste verbeteringen in uw websiteverkeer zijn: 

📊 Investeer meer in sociale media, e-mailcampagnes en contentmarketing om de marketinginspanningen van uw bedrijf te stimuleren.

📊 Overwegen gesponsorde commercials en andere marketingcampagnes om de juiste demografische klanten te targeten als u over het budget beschikt.

📊 Verhoog het gebruikersbetrokkenheidsniveau door inhoud te identificeren en uit te lichten waarvan u denkt dat de klanten ze leuk zullen vinden. Show exclusieve producten of sale items van ze markeren via categorieën en productschuivers. 

📊 Verbeter het ontwerp en de bruikbaarheid van uw website - maak uw site gemakkelijker te navigeren en gebruik responsieve thema's en sjablonen. U kunt ook levendige kleuren gebruiken met minimalistische lay-outs om de aandacht van gebruikers moeiteloos te trekken en interactieve widgets en knoppen te implementeren.

3) Levenslange klantwaarde (CLV)

Volgens Technologie in Azië, Levenslange waarde van de klant (CLV) is het bedrag dat u schat dat elke consument aan uw producten en diensten zal uitgeven. Deze specifieke statistiek helpt bij het begrijpen van het totale bedrag aan inkomsten dat u tijdens de levensduur van de klant van de consument zult behalen. Als u weet hoeveel u kunt uitgeven om een klant te krijgen en hoe ver u moet gaan om ze te behouden, krijgt u een schatting van AOV en CAC.

eCommerce metrics

👉 Voorspel de levenslange waarde van de klant

Het voorspellen en volgen van de CLV kan een beetje lastig zijn. Hoewel sommige formules u helpen de lifetime value van een klant te begrijpen, kunt u: gebruik deze rekenmachine om het proces gemakkelijker te maken. 

U kunt ook de hooggewaardeerde klanten analyseren en hun aankooppatronen achterhalen, en vervolgens het systeem repliceren met de andere klanten. 

👉 Optimaliseer de levenslange waarde van de klant

Om de CLV te verbeteren, kunt u de volgende stappen uitproberen:

📊 Moedig klanten aan om terug te keren door kortingen, speciale aanbiedingen en andere promotionele activiteiten aan te bieden.

📊 Verlaag de kosten voor het werven van nieuwe klanten (CAC). U kunt de winst van individuele consumenten vergroten.

📊 Vind manieren om uw gemiddelde bestelwaarde (AOV) te verhogen. 

4) E-mailmarketingstatistieken

eCommerce metrics

Email reclame is een van die strategieën die erg belangrijk zijn om de aandacht van sitegebruikers en niet-bezoekers te trekken. E-mails zijn een van de krachtigste tools voor online bedrijven om herhalingsverkopen te stimuleren. 

👉 Evalueer uw e-mailmarketingstrategie

Net als het groeipercentage van het websiteverkeer, zijn er meerdere tarieven en analyses die u kunt volgen om het aantal verkopen en gebruikers te evalueren dat u van e-mails ontvangt. Deze omvatten de volgende eCommerce-statistieken: 

🎯 Tarief voor e-mailabonnement (opt-in):

Het opt-inpercentage voor e-mail verwijst naar het percentage van uw WooCommerce-winkelgebruikers dat zich heeft geabonneerd op uw e-mails. 

eCommerce metrics

🎯 E-mail open tarieven:

De open rate meet hoeveel abonnees de e-mail lezen die je hebt verzonden. Deze statistieken helpen om te analyseren hoe aantrekkelijk de onderwerpregels en inhoud van uw e-mail zijn. 

🎯 Click-through-rates (CTR) voor e-mail: 

Deze statistiek meet hoeveel gebruikers op de links in uw e-mail hebben geklikt. Het wordt meestal gemeten om te bepalen hoe goed uw e-mailcampagnes presteren. 

🎯 Tarief voor afmelden per e-mail (opt-out): 

Het opt-outpercentage voor e-mail is in feite het tegenovergestelde van het opt-inpercentage - het bepaalt het percentage klanten dat zich heeft afgemeld voor uw WooCommerce-winkel-e-mails na ontvangst van een e-mail. 

U kunt enkele eenvoudige methoden gebruiken om uw e-mailmarketingtarieven te evalueren:

📊 Gebruik de ingebouwde analyse in uw e-mailmarketingtool, zoals: MailChimp

📊 Gebruik maken van Google Analytics door een conversiedoel instellen om de bedankpagina van uw opt-in te volgen. 

👉 Betrek gebruikers met e-mailmarketing

Als u een e-maillijst met sitegebruikers heeft, kunt u gemakkelijk houd ze op de hoogte van alle soorten verbeteringen, updates en nieuwste releases van uw producten en houd ze betrokken bij uw bedrijf. Bovendien kunt u ze ook op de hoogte stellen van: speciale kortingen die zeker meer gebruikers naar uw site zullen trekken en de verkoop zullen stimuleren. 

eCommerce metrics

U kunt uw e-mailmarketingstrategieën ook verbeteren door meer te schrijven boeiende en opvallende onderwerpregels die gebruikers intrigeren om uw e-mails te openen en te lezen. Interactieve call-to-action-knoppen zijn ook een geweldige manier om uw CTR's te verhogen. 

5) Gemiddelde bestelwaarde (AOV)

De Gemiddelde bestelwaarde (AOV) metric helpt bij het bepalen van het bedrag of de prijs die uw klanten tijdens een enkel bezoek aan uw producten en diensten besteden. Het is een essentiële statistiek als het gaat om het bepalen van: marketingeffectiviteit. Deze functie houdt rechtstreeks verband met het totale bedrag aan winst dat uw site van zijn gebruikers maakt.

👉 Bereken de AOV-metriek

De AOV-metriek kan van branche tot branche verschillen. Om te berekenen, kunt u deze eenvoudige formule gebruiken: 

eCommerce metrics

We kunnen aan de bovenstaande formule zien dat de gemiddelde bestelwaarde (AOV) wordt gedefinieerd door de verhouding van verdiende inkomsten en het totale aantal bestellingen. Om dit te begrijpen, stel dat u in de maand augustus in totaal 1000 bestellingen in uw online winkel had gedaan. En met de verkoop van die bestellingen maakte u een omzet van $21000. 

Hier,

Totaal aantal bestellingen = 1000 

Totale verdiende omzet = $21000

Dus conversieratio = ($21000/100)  = $210

We kunnen zeggen dat de gemiddelde bestelwaarde voor de maand augustus $210 is. 

eCommerce metrics

👉 Verbeter uw bedrijf AOV

Manieren om de AOV te verhogen zijn onder meer:

📊 Bied grotere/gebundelde pakketten aan met meer opvallende kortingen;

📊 Add-ons of diensten verkopen bij regelmatige aankopen;

📊 Plaats meer relevante pakketten op de homepage om meer klanten aan te trekken;

📊 Bied gratis verzending of verzending met korting aan voor individuele aankopen. 

6) Klantacquisitiekosten (CAC)

Wat als u meer geld uitgeeft om een klant te krijgen dan de persoon in uw winkel uitgeeft? Deze eCommerce-statistiek, ook wel bekend als: CAC, helpt bij het bepalen van de kosten van het winnen van een klant en omvat alle soorten gerelateerde verkoop- en marketingkosten. 

👉 Bepaal uw gemiddelde CAC

De klantacquisitiekosten (CAC) van uw e-commercebedrijf zijn in feite de totale kosten die het bedrijf maakt voor elke nieuwe klant. Om CAC te berekenen, deelt u uw totale uitgaven (verkoop- en marketingkosten) over een bepaalde periode door het totale aantal nieuwe klanten dat in die tijd is verworven. 

eCommerce metrics

Stel, als uw bedrijf in de maand augustus $500 uitgeeft en 500 nieuwe klanten verwerft, kunnen we berekenen om te zien,

CAC = $500 / 500 klanten

         = $1 per klant

De kosten voor het werven van klanten moeten lager zijn dan de levenslange waarde van uw consument om geld te genereren. Uw aanschafkosten zouden idealiter ook lager moeten zijn dan uw gemiddelde bestelwaarde (AOV), zodat u kunt profiteren van elke nieuwe klant.

👉 Verlaag de CAC van uw bedrijf

eCommerce metrics

Er zijn verschillende methoden om de klantacquisitiekosten van een e-commercebedrijf te verbeteren, waaronder: 

📊 Optimaliseer websiteverkeer en conversieratio's

📊 Gebruik maken van feedback en recensie van klanten om hun ervaring te verbeteren

📊 Plan marketingstrategieën om u te concentreren op gebruikers met een groter potentieel om klant te worden

7) Verlatingspercentage winkelwagen (CAR)

De winkelwagen verlatingspercentage (AUTO) vergelijkt het aantal bezoekers dat artikelen aan hun winkelwagentje heeft toegevoegd maar de transactie niet heeft voltooid met het aantal bezoekers dat de aankoop heeft voltooid.

👉 Beoordeel uw verlatingspercentage

U kunt de onderstaande formule eenvoudig gebruiken om dit specifieke e-commercebedrijf, CAR, te meten en te beoordelen.

eCommerce metrics

Onderzoek toont aan dat het gemiddelde verlatingspercentage ligt rond de 68%. Als uw CAR vergelijkbaar of hoger is, moet u manieren overwegen om het aantal onmiddellijk te verlagen, zoals het verbeteren van uw auto afrekenstrategie

👉 Overtuig uw klanten om te kopen

Er zijn veel manieren om uw websitegebruikers te overtuigen om hun aankopen af te ronden en betalende klanten te worden. Enkele van de meest effectieve veranderingen die u in uw online winkelstrategie kunt aanbrengen, zijn: 

📊 Maak uw afrekenproces eenvoudiger

📊 Verlaag de winkelkosten

📊 Verstuur herinneringsmails voor het verlaten van de winkelwagen 

8) Terugkeer klanttarief

Het deel van uw klanten dat in een bepaalde periode ten minste twee aankopen heeft gedaan, staat bekend als de retour klant tarief. Deze statistiek is ook een maatstaf voor de ervaring van uw klant en uw diensten aan hen. Het is dus een duidelijke indicatie van welke producten of diensten je moet verbeteren en welke problemen veroorzaken. 

👉 Bereken uw retourklanttarief

Retour klant tarief wordt bepaald door het totale aantal te vinden van klanten die eerder hebben gekocht als een percentage van de totaal aantal klanten. Het berekenen van uw terugkerende klanttarief is eenvoudig. U hoeft alleen uw zakelijke eCommerce-klanten bij te houden en degenen die meerdere aankopen hebben gedaan in uw database. 

👉 Moedig uw klanten aan om opnieuw te kopen

📊 Zorg ervoor dat uw klanten de beste gebruikerservaring. U kunt de inkoopprocedure vereenvoudigen, producten en diensten op het verwachte tijdstip leveren, kortingen geven en meer. 

📊 Investeer goed in uw marketingcampagnes en zorg ervoor dat uw klanten betrokken blijven bij uw bedrijf. 

📊 Implementeren loyaliteitsprogramma's voor klanten, en moedig ze aan om terug te komen om beloningen en kortingen in te wisselen. 

📊 Verbeter uw klantenservicestrategieën. 

9) Net Promoter Score (NPS)

Als u het klantverloop voor uw e-commercebedrijf wilt verminderen, moet u zich concentreren op het verbeteren van de gebruikerservaring van uw klant. U kunt eenvoudig de klantenloyaliteit en het klantverloop van uw winkel evalueren door een oogje te houden op de Net Promotor Score (NPS) statistieken. Dit wordt algemeen beschouwd als een van de belangrijkste eCommerce-statistieken die elk bedrijf moet volgen om zijn bedrijf te laten groeien.

eCommerce metrics

NPS meet hoeveel van uw klanten bereid zijn om uw producten aanbevelen (promoot) en diensten aan anderen. Het is een direct inzicht in de merkloyaliteit en tevredenheid van gebruikers. 

Om NPS te evalueren, een enquête maken en vraag uw klanten hoe bereid ze zijn om producten van uw bedrijf aan te bevelen aan hun vrienden en familie. Het is een goed idee om hen te vragen om te antwoorden of een beoordeling te geven op een schaal van 0 tot 10. Neem vervolgens uw enquêteresultaten en verdeel uw klanten in drie categorieën: 

🎯Promotors:

Uw bedrijfspromotors zijn degenen die uw bedrijf een geven score van 9-10. Deze trouwe klanten zijn doorgaans zeer tevreden en zal graag uw producten promoten bij anderen. 

🎯Passieven: 

Dit zijn de tevreden klanten die niet enthousiast genoeg zijn om anderen aan te moedigen uw winkel te bezoeken of te kopen. Ze zullen uw eCommerce-bedrijf hoog scoren met een beoordeling van 7-8; scheid ze van elkaar en focus op het verbeteren van hun ervaring en het omzetten van hen in promotors. 

🎯 Tegenstanders:

Decorateurs zijn elke klant die: tarieven 6 of lager. Ze zijn meestal niet tevreden over uw winkel en kunnen een negatieve mond-tot-mondreclame uiten. 

Volg hun antwoorden door te vragen waarom hun ervaringen onaangenaam waren en hoe u hun winkelervaring de volgende keer kunt verbeteren. 

👉 Klantloyaliteit meten met NPS

Nu u uw klanten in categorieën hebt ingedeeld op basis van hun tevredenheidsniveaus, kunt u de NPS berekenen met de volgende formule: 

eCommerce metrics
Volgens SPG Consulting, de gemiddelde NPS-waarde is 34,3; alles rond deze score betekent dat uw bedrijf het goed doet, maar dat er nog ruimte is voor verbetering. Alles onder de 0 betekent dat u uw bedrijfsstrategie opnieuw moet evalueren en een aantal serieuze wijzigingen moet aanbrengen. Aan de andere kant betekent elke waarde boven de 70 dat uw eCommerce-winkel floreert!

👉 Zorg dat uw klanten u promoten

Om uw NPS te verbeteren, moet u eerst begrijpen hoe uw bedrijf staat bij de consumenten. Het is een goede eerste stap om te weten hoeveel promotors, passives en detractors u heeft en een enquête te houden over hun feedback. 

Vanaf hier kunt u de volgende stappen ondernemen: 

📊 Doe een uitgebreide customer journey mapping om een volledig beeld te krijgen van het consumentengedrag en de wortels van het probleem te vinden. 

📊 Maak een efficiënt klantgestuurd plan op basis van de reiskaart en feedback van gebruikers. 

📊 Een enquête opstellen en maximaliseer de reacties om te begrijpen welke tactieken werken en welke niet. 

📊 Identificeer uw tegenstanders en neem maatregelen om ze uiteindelijk om te zetten in uw zakelijke promoters. U kunt dit eenvoudig doen door kwaliteiten te verbeteren, het probleem uit de kern te halen, hen te betrekken bij de juiste marketingtactieken en constant de merkwaarde te leveren.

📊 Push de passieve om een promotor te worden. Er zijn verschillende manieren om dit te doen en een zo'n methode is om ReviewX versturen geautomatiseerde e-mailherinneringen aan uw consumenten nadat ze een aankoop hebben gedaan. Deze e-mailwaarschuwingen herinneren uw consumenten eraan om beoordelingen achter te laten en beoordelingen op uw productpagina's te geven.

📊 Bepaal wie uw promotors zijn en beloon hen voor hun loyaliteit aan uw bedrijf. U kunt kortingen, speciale couponcodes en verkopen aanbieden, of hen vragen of aanmoedigen om uw merkambassadeurs te worden.

9) Betrokkenheidspercentage voor sociale media

Een van de meest fundamentele eCommerce-statistieken die u als eigenaar van een online winkel moet volgen en voortdurend moet proberen te verbeteren, is de: Betrokkenheidspercentage sociale media. Elk social media platform heeft activiteit en betrokkenheid nodig om een prettige merkervaring en zinvolle interacties met nieuwe en potentiële toekomstige klanten te creëren. 

Het wordt vaak gebruikt om de prestaties van een enkel stuk inhoud op verschillende sociale-mediaplatforms te meten, zoals: Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, enz., op basis van het aantal interacties dat het bericht krijgt. Soms wordt het ook beschouwd als een meting van hoe goed een marketingcampagne is om het publiek en de klant betrokken te houden. 

Deze belangrijke statistiek helpt om te begrijpen dat het veel belangrijker is om geëngageerde gebruikers vergeleken met een groot aantal volgers die geen interactie hebben. 

👉 Houd de betrokkenheidspercentages van sociale media nauwlettend in de gaten

eCommerce metrics
Uw betrokkenheidspercentage is a waarheidsgetrouwe weergave van de kwaliteit van uw inhoud en helpt visualiseren wat uw klanten van uw online bedrijf verwachten. Daarom is goede analyse van sociale media cruciaal om het succes van uw WooCommerce-bedrijf te meten.

Deze dagen zijn er verschillende analysetools online om u te helpen bij het meten van de betrokkenheid van verschillende platforms op sociale media. U kunt echter ook de onderstaande formule gebruiken voor berekeningen. 

eCommerce metrics

Voordat we echter een van deze tools en vergelijkingen kunnen gebruiken om de betrokkenheidspercentages van sociale media te meten, moeten we begrijpen dat er verschillende methoden voor betrokkenheid zijn voor verschillende mediaplatforms.

Hoewel betrokkenheid op Facebook wordt weergegeven door vind-ik-leuks, reacties en aandelen, is het het aantal retweets en antwoorden. Als uw bedrijf een eigen YouTube-kanaal heeft, moet de betrokkenheid worden gemeten op basis van het totale aantal weergaven dat elke video ontvangt. 

Daarom moet u begrijpen wat uw publiek verwacht en afhankelijk is van deze verschillende platforms en dienovereenkomstig handelen. 

👉 Verhoog uw betrokkenheidspercentages

Om uw bedrijf naar de ultieme hoogten van groei en succes te brengen, moet u uw publiek begrijpen en betrokkenheid en interactie opbouwen. Er is geen maximale limiet voor betrokkenheid die u kunt bereiken, en dus krijgt u de mogelijkheid om uw methoden voortdurend te vernieuwen en te verbeteren. 

Er zijn talloze manieren om de betrokkenheid van uw website te verbeteren. Hoewel het onmogelijk is om ze allemaal op te sommen, zijn hier een paar technieken die u kunt gebruiken. 

📊 Maak een grondige analyse van uw publiek om ze te leren kennen

📊 Creëer en deel online interessante en waardevolle inhoud waar uw publiek van zal genieten

📊 Houd de aandacht van uw gebruikers vast met gespecialiseerde marketing via e-mail en sociale media

📊 Deel interactieve inhoud waardoor gebruikers een gesprek kunnen beginnen en het gaande houden

📊 Wees creatief met palen, Q/A-sessies, prijsvragen, weggeefacties en meer

📊 Houd uw inhoud visueel om direct de aandacht van uw publiek te trekken

📊 Houd uw antwoorden altijd snel en geestig; gebruikers hebben de neiging hun interesse in uw product te verliezen als ze geen snelle antwoorden op hun vragen krijgen

📊 Plaats regelmatig en met regelmatige tussenpozen om ervoor te zorgen dat de gebruiker uw inhoud nooit mist - u kunt handige WordPress-plug-ins zoals SchedulePress gebruiken om automatisch berichten en inhoud op sociale media te delen.

Hoe vaak moet u uw eCommerce-statistieken meten?

Hoe vaak u een eCommerce-statistiek moet analyseren, hangt af van de statistiek zelf en wat deze vertegenwoordigt. 

🗓️ Wekelijks: Sommige statistieken moeten wekelijks worden gecontroleerd om te controleren of uw bedrijf in goede staat verkeert. Websiteverkeer en betrokkenheid op sociale media zijn allemaal voorbeelden.

🗓️ Tweewekelijks maatregelen zijn bij uitstek geschikt voor statistieken met grotere steekproefomvang, omdat ze minder worden beïnvloed door veranderingen van week tot week. De gemiddelde bestelwaarde (AOV), de kosten per acquisitie (CPA) en het verlaten van het winkelwagentje zijn voorbeelden van tweewekelijkse eCommerce-statistieken.

🗓️ Maandelijks: Sommige eCommerce-statistieken, zoals die met betrekking tot e-mailmarketing, kunnen maandelijks worden gemeten, omdat ze afhankelijk zijn van het aantal websitebezoekers en uw eigen marketingstrategieën. 

🗓️ Per kwartaal: Andere eCommerce-statistieken kunnen driemaandelijks of jaarlijks worden bekeken. Dit zijn de meest strategische en worden meestal gebruikt om de algemene toestand en groei van uw bedrijf te meten. 

Meet moeiteloos uw eCommerce-statistieken om uw bedrijf te laten groeien

eCommerce metrics

Er zijn meerdere eCommerce-statistieken u kunt uw klanten en de zakelijke voortgang volgen om inzicht te krijgen in de voortgang, maar de hierboven genoemde zijn essentieel. Elke winkel die succes wil behalen, moet zich op hen concentreren. Als u deze topstatistieken analyseert en de juiste metingen uitvoert om ze te verbeteren, zal uw bedrijf zeker op zijn best presteren. 

We hopen dat je onze lijst nuttig vindt bij het laten groeien van je online bedrijf. Als u een van de hierboven genoemde methoden uitprobeert, laat ons dan uw ervaring weten door hieronder een opmerking te plaatsen; we horen graag van je! Voor meer waardevolle informatie over uw online bedrijven zoals deze, abonneer op onze blog. Je kunt ook lid worden van onze vriendelijke Facebook-gemeenschap om op de hoogte te blijven van onze laatste updates.

Picture of Tasnia

Tasnië

Deel dit verhaal