Memperkenalkan Bar Pemberitahuan WordPress Di Elementor Untuk Meningkatkan Penglibatan

A Bar pemberitahuan WordPress adalah kaedah terbaik untuk meningkatkan penglibatan di laman web apa pun. Anda boleh menggunakannya untuk pengumuman penting, promosi penjualan dan banyak lagi. Ini adalah kaedah kreatif untuk menarik perhatian pengunjung laman web dan meningkatkan penukaran anda. 

Syukurlah, anda tidak perlu belajar pengekodan untuk menambahkan bar pemberitahuan WordPress yang indah di laman web anda. Dengan penyatuan NotificationX dan pembina halaman Elementor, anda boleh membuat bar Pemberitahuan WordPress yang menakjubkan dalam masa kurang dari 5 minit. Kedengarannya luar biasa, bukan? Mari selami dan ketahui bagaimana anda boleh merancang Bar pemberitahuan WordPress di Elementor.

Isi kandungan

Apakah Bar Pemberitahuan WordPress?

Adakah anda pernah melayari laman web dan melihat sepanduk kecil di bahagian atas atau bawah halaman? Itu adalah Bar pemberitahuan WordPress. Ini dapat digunakan untuk menarik perhatian pengunjung laman web dengan segera untuk banyak tujuan.

Contohnya, jika anda berlari promosi jualan, anda boleh memaparkan pengumuman menggunakan bar pemberitahuan. Dengan cara ini, setiap kali pengunjung laman web datang ke halaman anda, mereka akan segera melihat tawaran penjualan di bar pemberitahuan. Mahu melihatnya beraksi? Lihat bagaimana laman web berikut menggunakan bar pemberitahuan di laman web WordPress mereka.

Lebih-lebih lagi jika anda menambah pemasa dinamik ke bar pemberitahuan anda, pengunjung laman web mungkin merasa terdesak untuk membuat pembelian. Ini dikenali sebagai Pemasaran FOMO (Takut Hilang). Anda dapat menggunakan strategi pemasaran semacam ini untuk meningkatkan penukaran menggunakan bar pemberitahuan WordPress.

Anda juga boleh menggunakan bar pemberitahuan WordPress untuk mengembangkan senarai mel anda. Sekiranya pengunjung laman web menyukai kandungan anda, mereka hanya boleh mengklik pada bar pemberitahuan anda dan melanggan buletin anda dengan alamat e-mel mereka. Begitu juga, anda boleh menggunakan bar pemberitahuan WordPress untuk pengumuman penting, atau untuk memberikan maklumat hubungan.

3 Cara Membuat Bar Pemberitahuan WordPress Anda Terhasil

Sudah tentu, tidak cukup sekadar menambahkan bar pemberitahuan ke laman web anda. Untuk hasil terbaik, anda perlu menyesuaikan bar pemberitahuan anda agar menonjol. Terdapat beberapa cara untuk melakukan ini tanpa perlu mengacaukan kod atau CSS. Dengan NotificationX, bukti sosial utama dan penyelesaian FOMO untuk WordPress, anda boleh membuat bar pemberitahuan yang menarik dengan beberapa klik.

Tambahkan Butang Menarik Dengan Bar Pemberitahuan WordPress Anda

Sekiranya anda ingin meningkatkan penukaran dengan bar pemberitahuan WordPress anda, maka anda harus menambah butang menarik. Dengan cara ini, pengunjung anda hanya boleh mengklik butang untuk mendapatkan potongan harga, membuat pembelian atau melanggan buletin anda. Dengan NotificationX, anda dapat mengakses templat siap yang berbeza untuk bar pemberitahuan anda, yang semuanya mempunyai butang cantik yang ditambahkan kepadanya.

Tambahkan Countdown Animasi Untuk Membuat Urgensi 

Pemasaran FOMO adalah untuk mewujudkan rasa mendesak dalam pelawat laman web anda, dan cara terbaik untuk melakukannya adalah dengan menggunakan pemasa undur. Dengan cara ini, pelawat laman web anda dapat melihat bahawa waktunya hampir habis untuk mereka membuat keputusan cepat. Jadi, mereka akan merasa terdorong untuk membuat pembelian dengan cepat sebelum tawaran habis.

Gunakan Pemasa Evergreen Untuk Membuat Bar Pemberitahuan Anda Lebih Dinamik

Dengan NotificationX, anda boleh menjadikan bar pemberitahuan anda lebih dinamik dengan menggunakan pemasa malar hijau. Pemasa ini menggunakan kuki sebagai pelacak. Mereka memulakan pemasa sebaik sahaja calon pelanggan mengunjungi laman web anda untuk pertama kalinya. Apa maksudnya, adalah bahawa undur anda unik bagi setiap pelawat. Ini menjadikan pemasa undur anda lebih dinamik dan menimbulkan rasa mendesak yang lebih besar dalam pelawat laman web.

Tonton Tutorial Video Di Sini

Cara Membuat Bar Pemberitahuan WordPress Di Elementor Menggunakan NotificationX

Pembina halaman Elementor adalah salah satu penyelesaian WordPress yang paling popular untuk membuat keseluruhan laman web tanpa pengekodan. Anda kini boleh menggunakan Elementor dengan NotificationX, penyelesaian FOMO utama untuk WordPress, untuk membuat bar pemberitahuan yang menakjubkan tanpa pengekodan. Cukup ikuti panduan langkah demi langkah di bawah ini, untuk membuat bar pemberitahuan WordPress di Elementor menggunakan NotificationX.

Langkah 1: Pasang Dan Aktifkan NotificationX 

Pertama, anda perlu pasang dan aktifkan NotificationX di laman web WordPres anda. Anda hanya memerlukan versi percuma untuk tutorial ini. Untuk melakukan ini, arahkan ke Pemalam → Tambah Baru dari papan pemuka WordPress anda dan ketik 'NotificationX' di bar carian. Kemudian klik pada 'Pasang' dan kemudian 'Aktifkan'.

Bar Pemberitahuan

Langkah 2: Buat Bar Pemberitahuan

Setelah selesai memasang dan mengaktifkan NotificationX, anda perlu buat bar pemberitahuan dalam NotificationX. Anda boleh melakukan ini dengan menavigasi ke NotificationX → Tambah Baru dari papan pemuka WordPress anda. Anda akan dibawa ke halaman baru di mana anda boleh memilih 'Bar Pemberitahuan' sebagai sumber anda seperti gambar di bawah.

Bar Pemberitahuan

Langkah 3: Konfigurasikan Bar Pemberitahuan WordPress Anda Dalam NotificationX

Setelah memilih sumber anda, pergi ke 'Reka Bentuk' tab dalam NotificationX. Di sini, anda akan dapat mengkonfigurasi bar pemberitahuan WordPress anda. Sekiranya anda menatal ke bawah, anda akan menemui pilihan yang dipanggil 'Bangun dengan Elementor'. Apabila anda mengklik butang ini, anda akan melihat pop timbul muncul yang menampilkan susun atur bar pemberitahuan WordPress anda yang berbeza. Pilih mana-mana susun atur yang anda suka. Kemudian, klik pada butang 'Import' di sebelah susun atur yang telah anda pilih.

Bar Pemberitahuan Dengan Elementor

Seterusnya, anda harus berpindah ke 'Paparan' tab dalam NotificationX. Di sini, anda boleh mengkonfigurasi tetapan untuk memilih di mana anda mahu memaparkan bar pemberitahuan WordPress anda. Anda juga dapat memilih untuk menampilkan bar pemberitahuan kepada semua orang yang mengunjungi laman web anda, atau hanya untuk orang tertentu.

Setelah anda selesai dengan langkah ini, teruskan ke 'Sesuaikan' tab dalam NotificationX. Main-main dengan tetapan di sini untuk memilih kedudukan bar pemberitahuan anda, aktifkan pilihan tutup, keterlihatan mudah alih dan banyak lagi.

Langkah 4: Sesuaikan Reka Bentuk Pemberitahuan WordPress Anda Di Elementor

Apabila anda selesai dengan semua langkah di atas, klik 'Menerbitkan' dari papan pemuka NotificationX. Anda akan diarahkan ke Penyunting Elementor. Dari sini, anda boleh merancang bar pemberitahuan WordPress anda dengan cara yang anda mahukan tanpa menyentuh satu baris kod. Anda bahkan boleh menambahkan sebarang jenis widget Elementor atau menambah bahagian baru di sebelah bar pemberitahuan anda. 

Langkah 5: Pratonton Hasil Akhir

Setelah anda selesai menyesuaikan bar pemberitahuan WordPress anda di Elementor, pastikan untuk menyimpan perubahan anda. Anda kemudian boleh melihat bar pemberitahuan anda untuk melihat tampilannya dan menerbitkannya jika anda berpuas hati dengan penampilannya.

Bar Pemberitahuan WordPress Di Elementor

Seperti yang anda lihat, dengan penyatuan NotificationX dengan Elementor, membuat bar pemberitahuan WordPress anda di Elementor lebih mudah daripada sebelumnya. Cubalah sendiri hari ini, dan kongsi pengalaman anda dengan kami dalam komen di bawah. Sekiranya anda menghadapi kesukaran, jangan ragu hubungi pasukan sokongan kami untuk bantuan selanjutnya. Atau, sertai kami Komuniti Facebook untuk berhubung dengan pengguna WordPress lain seperti anda.

tanaz

tanaz

Tanaz adalah pencipta kandungan yang mempunyai minat untuk menulis - baik untuk produk teknologi, ulasan buku, atau cadangan filem. Dia mempunyai ijazah Sarjana Muda dalam Pentadbiran Perniagaan dengan jurusan Pemasaran. Hobinya merangkumi blog, membaca, dan terobsesi dengan semua perkara Disney.

Kongsi Kisah Ini

Kongsi di !trpst#/trp-gettext>
Kongsi di !trpst#/trp-gettext>
Kongsi di !trpst#/trp-gettext>
Kongsi di !trpst#/trp-gettext>
Kongsi di !trpst#/trp-gettext>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *